Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Wszystko o EMU
dobrzann
Posts: 5
Joined: Sun Mar 15, 2015 12:26 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by dobrzann » Sun Mar 29, 2015 6:29 pm

Czy ktoś mógł by sprawdzić na tym logu http://dobrzann.leszko.pl/pliki/20150325_0647.emulog, co się dzieje z VSS, bo tak jak już pisałem wcześniej na racingforum.pl w poprzednich wersjach chyba poniżej 1.100 prędkość była wyliczana poprawnie a teraz dzieją się taki głupoty że częstotliwość impulsów VSS strasznie skacze. Sprawdzałem już kontaktron w liczniku oraz wszystkie połączenia, od strony instalacji wszystko jest ok.

Niko
Posts: 20
Joined: Sun Jan 18, 2015 12:21 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Niko » Mon Apr 13, 2015 9:47 pm

Zauważyłem że od wersji 1.114 i 1.115 zacina mi się czasem wskaźnik od AFR. Pomaga ponowne podłączenie EMU do komputera.

Rafaelos103
Posts: 1
Joined: Sat Apr 25, 2015 6:08 pm
Location: Germany, NRW

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Rafaelos103 » Sat Apr 25, 2015 6:19 pm

Przydała by się funkcja (tylko DBW) częściowego uchylenia przepustnicy w trakcie hamowania silnikiem, miało by to na celu pozbawienie się zaworu obejściowego (tzw. Blow-off)

Tomek_P
Posts: 50
Joined: Sun Aug 24, 2014 9:37 pm
Location: Kraków

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Tomek_P » Sun Apr 26, 2015 10:06 am

Rafaelos103 wrote:Przydała by się funkcja (tylko DBW) częściowego uchylenia przepustnicy w trakcie hamowania silnikiem, miało by to na celu pozbawienie się zaworu obejściowego (tzw. Blow-off)
Możesz użyć ALS i tam uchylić przepustnicę DBW, i tak ustawić mapy żeby nie dolewało paliwa.
BMW e30 M50B25 +turbo

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts: 1444
Joined: Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Jadzwin » Wed Apr 29, 2015 5:31 pm

ciekawy pomysl

onlyrealrat
Posts: 1
Joined: Tue May 26, 2015 8:54 am

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by onlyrealrat » Tue May 26, 2015 12:57 pm

Czy jest szansa aby osie wszystkich tabel były definiowane w/g własnej potrzeby spośród np. logowanych wielkości, rzeczywistych i wirtualnych, obliczanych, tych które są używane? Ponadto liczba kolumn/wierszy ,wraz z ich wartościami. Dobrze by było móc zmieniać nazwy, zakresy, kolory min,mid,max. Przykładowo chcę lecieć po przepływomierzu, albo inny przykład sterować położeniem silnika krokowego w funkcji czasu otwarcia wtryskiwacza. Albo położeniem spojlera w funkcji prędkości, itd. Na takie usprawnienie chcę tylko zwrócić uwagę, ale jeżeli chodziło by o szczegółowe i konkretne rozwiązania to mógł by posłużyć tutaj soft konkurencji który na prawdę jest rewelacyjny pod względem funkcjonalności a w dalszym ciągu jest bardzo user friendly. Nie wiem czy tak publicznie mogę napisać nazwę. Wystarczyło by żeby wasz programista poświęcił kilka chwil i rzucił na ten soft okiem.

Albo udostępnijcie kod i zróbcie open source.

Pozdrawiam i doceniam to co jest w tej chwili, szczególnie ceny.

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts: 1444
Joined: Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Jadzwin » Tue May 26, 2015 10:37 pm

Niestety w zwiazku z konstrukcja oprogramowania EMU nie ma prostej mozliwosci aby dodac taka funkcjonalnosc.
Z przyczyn oczywistych nie udostepnimy kodu do urzadzenia :)

User avatar
paolo
Posts: 2
Joined: Fri Aug 15, 2014 3:04 pm
Location: Połczyn-Zdrój
Contact:

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by paolo » Mon Jun 29, 2015 1:59 pm

Czy jest możliwość techniczna i czy jest w planie zrobienie kontroli trakcji z wykorzystaniem czujników abs?

Obecne TC działa ale znalezienie optymalnych ustawień na nowym torze zabiera dużo czasu, którego nie ma na zawodach i TC nie wykorzystuje.

Przy czujnikach abs byłoby chyba łatwiej bo gdyby EMU zobaczył różnicę w prędkości obrotowej kół to by ciął zapłon.
Seicento 1.4 t-jet + EMU :)

Bolsik
Posts: 1
Joined: Sun Jun 28, 2015 11:11 am

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Bolsik » Sun Jul 19, 2015 8:17 am

W EMUDash przydał by się zegar prędkości ale z GPSa

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts: 1444
Joined: Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Jadzwin » Tue Jul 28, 2015 4:52 pm

Mozliwe ze dojdzie taka opcja, natomiast predkosc musi byc czytana z komputera ABS.
Aktualnie pracujemy nad pelnym canem do fiata 500 wiec bedzie mozliwosc po CAN zcyztac predkosc kazdego kola (tak jak robimy to w mini cooperze).


paolo wrote:Czy jest możliwość techniczna i czy jest w planie zrobienie kontroli trakcji z wykorzystaniem czujników abs?

Obecne TC działa ale znalezienie optymalnych ustawień na nowym torze zabiera dużo czasu, którego nie ma na zawodach i TC nie wykorzystuje.

Przy czujnikach abs byłoby chyba łatwiej bo gdyby EMU zobaczył różnicę w prędkości obrotowej kół to by ciął zapłon.

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts: 1444
Joined: Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Jadzwin » Tue Jul 28, 2015 4:52 pm

Jest to w planach
Bolsik wrote:W EMUDash przydał by się zegar prędkości ale z GPSa

Tomek_P
Posts: 50
Joined: Sun Aug 24, 2014 9:37 pm
Location: Kraków

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Tomek_P » Wed Aug 05, 2015 9:21 pm

Jest szansa dołożenia opcji ustawienia stałego Boost DC w ALS. Zamierzam sterować turbiną nastawnikiem elektrycznym garetta i chciał bym zamykać wastegate całkowicie gdy aktywuje się ALS.
BMW e30 M50B25 +turbo

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts: 1444
Joined: Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Jadzwin » Tue Aug 11, 2015 12:28 am

Postaram sie to dodac

kris4cars
Posts: 24
Joined: Tue Jan 20, 2015 9:09 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by kris4cars » Fri Aug 21, 2015 8:23 pm

Kuba, przydało by się aby istniał zewnętrzny moduł do TC który czytał by prędkość z czujników ABS. Nie każdy ma ABS lub chce mieć ABS tylko dla kontroli trakcji.

User avatar
przema72
Posts: 35
Joined: Fri Aug 15, 2014 8:28 am

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by przema72 » Sat Aug 22, 2015 8:58 am

tylko ze kontrola trakcji w EMU działa na innej zasadzie i nie wymaga ABS-u

kris4cars
Posts: 24
Joined: Tue Jan 20, 2015 9:09 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by kris4cars » Mon Aug 24, 2015 7:26 pm

przema72 wiem jak działa teraz. Gość na racing forum sprzedaje za 500 własnego pomysłu TC które korzysta z czujników ABS i wycina wtrysk lub zapłon w zależności od podpięcia. Dodatkowo ma opcję LC oraz FS. Pomysł jest super bo nie trzeba szukać ustawień w zależności od nawierzchni. Sterownik stale kontroluje prędkość obrotową kół i reaguje.

Tomek_P
Posts: 50
Joined: Sun Aug 24, 2014 9:37 pm
Location: Kraków

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by Tomek_P » Thu Dec 10, 2015 9:20 am

Z wcześniejszych odpowiedzi wynika że nie ma prostego sposobu na niezależne definiowanie osi x i y w mapach 3D.
Czy możecie przewidzieć by dla mapy BoostDC oś Y czyli obroty nie były powiązane z resztą map. W miejscu wstawania turbiny przydała by się możliwość "zagęszczania" mapy a powiedzmy że do 2000 obrotów i tak nie wiele się dzieje.
BMW e30 M50B25 +turbo

snafu
Posts: 7
Joined: Tue Sep 30, 2014 8:12 am

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by snafu » Thu Dec 10, 2015 10:54 am

czy była by możliwość ustawienia Fuel cut above RPM względem CLT w mapie 2d ??
to samo by się tyczyło Fuel resume below RPM

tomus
Posts: 17
Joined: Thu Jan 07, 2016 12:14 pm

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by tomus » Tue Jan 12, 2016 9:07 pm

snafu wrote:czy była by możliwość ustawienia Fuel cut above RPM względem CLT w mapie 2d ??
to samo by się tyczyło Fuel resume below RPM
Przyłączam się, fajnie by było dodać coś takiego.
A ponadto:
-acc ignition zależne od RPM i MAP/TPS
-ignition vs CLT zależne od MAP/TPS; chodzi o to, aby zapłon dla zimnego silnika mógł być przyspieszany podczas jazdy z małym obciążeniem i opóźniany przy większym obciążeniu
-korekta % do ignition vs IAT zależna od MAP/TPS aby bardziej opóźniało zapłon przy większym obciążeniu dla ciepłego powietrza w dolocie
Czy podczas działania wzbogacania dawki przy przyspieszaniu sygnał z sondy jest brany pod uwagę??

cieelak
Posts: 22
Joined: Tue Dec 09, 2014 12:36 am

Re: Znalezione błędy oraz pomysły na nowe funkcje

Post by cieelak » Mon Mar 28, 2016 1:05 pm

Witam.

Może to nie pomysł na nowa funkcje ani znaleziony błąd ale co wy na to gdyby otworzyć nowy dział z kilkoma przykładowymi gotowymi mapami do np: M50, M52, M54, 2JZ ...itp.. Wiem ze na forum jest mnóstwo tematów związanych z tymi silnikami ale czytając to wszystko mam już tak wymieszane w głowie ze w sumie to niczego się nie nauczyłem, Jestem początkującym tunerem, dotychczas miałem styczność z Nistune i DET3, czekam właśnie na paczkę , kopiłem dwa nowe EMU + CAN-BUS , Jeden idzie do M54 turbo a drugi do 2JZ-GE...osobiście mi laikowi takie przykładowe mapy by się bardzo przydały jak I może jeszcze kilku innym osobom. mogło by to również pozytywnie wpłynąć na sprzedać, widząc ze są gotowe zestawy ułatwi to życie i poprawi atrakcyjność produktu

Post Reply
stół kuchenny okrągły

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest