problem z kątem wyprzedzenia zapłonu

DET3 w pytaniach i odpowiedzach
Post Reply
luk-90
Posts: 14
Joined: Fri Dec 19, 2014 11:08 am

problem z kątem wyprzedzenia zapłonu

Post by luk-90 » Thu Jul 02, 2015 12:18 am

Witam, sprawa dotyczy FIT w fordzie, Silnik 2.0 zetec, komputer z wbudowanym modułem zapłonowym. ustawienia zapłonu jak na screenie. Chciałem rozpocząć zabawę z zapłonem i jakie było moje zdziwienie kiedy zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu o więcej niż 2 stopnie skutkuje brakiem iskry oraz pompy paliwa przy gwałtownym wciśnięciu gazu, wrzucenie luzu, i po kilku sekundach wraca pompa paliwa i zapłon. Zapłon zsynchronizowany, wszystko ok działa oprócz zapłonu. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać rozwiązania. Zastanawiam się czy ostateczne rozwiązanie tego to przebudowa instalacji na zewnętrzny moduł EDIS + FIT, wtedy komp tylko silniczek krokowy będzie obsługiwał i pompę paliwa? Będę wdzięczny za jakąkolwiek formę pomocy
Attachments
ustawienia zapłonu.png
brak zapłonu.jpg

User avatar
Jadzwin
Site Admin
Posts: 1445
Joined: Tue Aug 12, 2014 11:27 pm

Re: problem z kątem wyprzedzenia zapłonu

Post by Jadzwin » Mon Jul 06, 2015 1:16 pm

A dobrze podlaczyles czujnik ? W sensie polaryzacji

luk-90
Posts: 14
Joined: Fri Dec 19, 2014 11:08 am

Re: problem z kątem wyprzedzenia zapłonu

Post by luk-90 » Mon Jul 06, 2015 6:40 pm

fordMondeoEECIV ECUMASTER DET3.pdf
schemat DET3+Mondeo ECU
(115.17 KiB) Downloaded 51 times
Czujnik podłączony w taki sam sposób jak był podłączony w piggyback, schemat w załączniku, wydaje mi się, że dobrze. Piny od czujnika wału to 55 oraz 56. Po samych kolorach izolacji 56 to sygnał, a gdyby były zamienione to det by chyba nie odpalił? Na racingforum wspomniano, że komputer wykrywa to jako anomalię i wyłącza zapłon i pompę paliwa, nie za bardzo chce mi się w to wierzyć, jednak komputer forda stwarza mi problemy od samego początku piggyback, teraz jaja na FIT z zapłonem. Jest niereformowalny :evil: Przerobię sobie wiązkę z powrotem na zewnętrzny EDIS tylko czy będę w stanie uzyskać od was jakąś bazową mapę zapłonu silnika wolnossącego 2.0 ?
Attachments
Mondeo-ECU-pinout.pdf
(129.12 KiB) Downloaded 47 times

luk-90
Posts: 14
Joined: Fri Dec 19, 2014 11:08 am

Re: problem z kątem wyprzedzenia zapłonu

Post by luk-90 » Tue Aug 11, 2015 5:39 pm

Zapomniałem napisac, że uporałem się z problemem. Trywialny problem, źle podłączyłem czujnik położenia wału, podpięcie według FIT zrobiło robotę, mój błąd, ale doszedłem do ładu

Post Reply
stół kuchenny okrągły

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest